„Hrebeň Polonín nám od začiatku hovoril, že to nebude jednoduchá prechádzka.“ Z denníka pútnika S Bibliou v batohu

Po ročnom rozprávaní a hľadaní ako spojiť Písmo s láskou k prírode vznikol pekný projekt S Bibliou v batohu. Vďaka kňazovi Jožkovi Kohútovi, ktorý ma trpezlivo počúval a konštruktívne usmerňoval a dokonca sa sám zapálil, sme mohli vyraziť s Bibliou v batohu po hrebeni Polonín.

Noc pred samotnou akciou som strávila u sestier Vykupiteliek v Snine. Bol to pre mňa pekný zážitok spoločenstva a radosti. Za čo som im veľmi vďačná. potom už prišiel 11. júl a my sme mohli začať našu púť.

V každom dni  bol okrem putovania jeden ranný a večerný impulz. Išlo o exegézu biblického textu a jeho aplikáciu do života. Mali sme aj spoločný ruženec, svätú omšu a večerné zdieľanie.

Deň 1. Nová Sedlica-Kremenec-Čierťaž-Sedlo pod Čierťažou-útulňa, (14km, Gn 2,7)

V prvý deň sme sa stretli osem členná partia, nažhavená stretnúť sa s Bohom v prírode i v Písme a nechať sa Ním dotknúť. Plné sily sme vyrazili vpred, nič netušiac, aké rôzne prekvapenia nám Boh pripravil. Náročný výstup na Kremenec, miesto, kde sa stretávajú hranice troch štátov (SK,PL,UK), bol odmenený príjemným počasím a sv. omšou na vrchole. Hrebeň Polonín nás prekvapil svojou členitosťou a už od začiatku nám hovoril, že to nebude jednoduchá prechádzka.

Z Kremenca sme sa vybrali do útulne, kde sme mali prespať. Aké bolo naše prekvapenie, keď sme zistili, že útulňa je obsadená inou početnou skupinou. Ale v dôvere, že Boh sa o nás postará, sme nakoniec naozaj prespali v útulni. Skupina chlapcov s „maskovaným“ bratom kapucínom nám veľmi džentlmensky prepustila útulňu. Prvá noc v útulni sa nám zapísala dobrodružstvom s plchom, ktorého sme v noci naháňali a zimou, ktorá nás prekvapila.

Deň 2. Útulňa-Borsukov vrch-Jarabá skala-Kruhliak-Ruské sedlo-Cichá dolina-ubytovňa, (19km, Žalm 139)

Po rannej hygiene a impulze vyrážame na najdlhšiu cestu. Čaká nás 19 km s ťažkým batohom na chrbte a v ustavičnom stúpaní a klesaní. Príroda je krásna, hodinu šliapeme v úplnom tichu, občas sa ukáže nejaký výhľad, väčšinou kráčame lesom. Po ceste sa medzi sebou rozprávame a spoznávame príbeh toho druhého.

Unavení, ale konečne na ubytovni. Čakala nás teplá večera a sprcha. Večer sme zakončili sv. omšou, ružencom, druhým vstupom a vzájomným zdieľaním. Počúvať príbehy druhých, ako sa ich dotýka Boh a ako ich vedie bolo povzbudzujúce a inšpirujúce.

Deň 3. Cichá dolina-Ruské sedlo-Rypy-Šípková-Strop-Černiny-Balnica, (17km, Jn 4, 1-42)

Už od rána bolo zrejmé, že dnes zmokneme. Dokonca aj biblický text bol v súlade s počasím: „Daj sa mi napiť.“

Po rannom ruženci sa obloha vyjasnila a my sme vyrazili do ďalšieho dňa. Asi 1/3 cesty sme išli v príjemnom počasí, no 2/3 cesty nám husto pršalo. Na chatu sme prišli celí premočení. Kto mal zabalené veci v igelitoch sa mohol prezliecť do suchého. Ale Boh sa o nás opäť postaral a v domčeku, ktorý sme si prenajali bola piecka, vďaka ktorej nám do rána uschli veci. Majiteľ, Poliak, bol veľmi príjemný, postaral sa nám o večeru i raňajky a v jeho malom obchodíku sme si doplnili zásoby na ďalší deň.

Večer sme mali veľmi pekné a dlhé zdieľanie.

Deň 4. Balnica-Gmyszów Wierch-Buniów-Vyšná Jablonka (16km, Gal 5,13-15)

Skoré vstávanie, sv. omša, raňajky a posledný úsek cesty. Zdá sa, že už aj batoh je v posledný deň o trochu ľahší. Vkročili sme do lesa, v ktorom sa po včerajšom daždi dobre dýcha. Cesta je mierna a mám dojem, že aj hrebeň je už menej zvlnený. Čaká nás posledný úsek nášho putovania a polovica cesty bude konečne len klesanie.

Schádzame z lesnej cesty na peknú asfaltku, ktorá je celkom dlhá a vedie do dediny. Pred dedinou si ešte raz spolu sadáme na spoločný obed v prístrešku. Každý vyloží na stôl jedlo, ktoré mu ešte zostalo a môžem povedať, že sa cítim ako v prvej komunite kresťanov, ktorá sa delí so všetkým, čo má. Zakončujeme našu púť v Humennom v kaviarni.

Skvelá partia, nové priateľstvá, krásne zážitky a silnejší vzťah k Biblii a ešte mnoho iného krásneho si každý z nás odnáša do svojich domovov. Ďakujem všetkým účastníkom, za skvelú partiu, o ktorú sa každý snažil. A tiež aj vám, ktorí ste sa za nás modlili. Tak verím, že opäť o rok.